Narejeno z umetno inteligenco
5. april 2025 ni običajen datum za uporabnike TikToka – še posebej ne v ZDA. To je rok, ki ga je postavila ameriška vlada kitajskemu podjetju ByteDance, naj do takrat proda ameriški del TikToka. Če tega ne naredijo, lahko ZDA aplikacijo prepovejo. Kaj to pomeni za 170 milijonov uporabnikov v Ameriki? In zakaj bi nas to moralo zanimati tudi v Sloveniji? Poglejmo.
(Foto: UI)
Kaj se dogaja v ZDA?
Ameriški politiki že nekaj časa opozarjajo, da bi TikTok lahko ogrožal nacionalno varnost, ker je v lasti kitajskega podjetja ByteDance. Bojijo se, da bi lahko kitajska vlada prišla do podatkov ameriških državljanov – pa tudi do vpliva na mnenja ljudi prek vsebin.
Da bi rešili situacijo, so ameriške oblasti ByteDance postavile ultimat:
Prodajte ameriški del TikToka podjetju iz ZDA – ali pa aplikacijo prepovemo.
Rok? 5. april 2025.
Kdo bi lahko kupil TikTok?
Po poročanju Wall Street Journala in drugih ameriških virov je nekaj velikih imen že pokazalo zanimanje:
- Oracle (že zdaj skrbi za shranjevanje podatkov TikToka v ZDA),
- Amazon,
- AppLovin,
- pa tudi investicijska sklada Blackstone in Andreessen Horowitz.
Ampak — nakup ni tako preprost, saj mora s tem soglašati tudi kitajska vlada. In ta se menda ne strinja kar tako…
Največji problem: Algoritem
TikTok ni samo app, ampak tudi “magija algoritma”, ki točno ve, kaj ti je všeč. In ravno ta algoritem je glavna vrednost podjetja. Če ga ameriški kupec ne dobi v paketu, aplikacija izgubi veliko svoje moči. Kitajska vlada pa trenutno nasprotuje, da bi se algoritem prenesel v roke tujcev.
Kaj to pomeni za Slovenijo?
Čeprav ZDA niso pri nas, ima njihova odločitev vpliv tudi na nas. Zakaj?
- Vse več držav (tudi v EU) razmišlja podobno kot Amerika – da bi bilo treba omejiti vpliv kitajskih aplikacij.
- Če ZDA dejansko ukinejo TikTok, se lahko ustvari domino efekt.
- Slovenski ustvarjalci in podjetja, ki uporabljajo TikTok za marketing, bi lahko utrpeli škodo, če se trendi in dostop do občinstva spremenijo.
Zaključek
TikTokova prihodnost v ZDA visi na nitki – in z njo morda tudi prihodnost aplikacije, kot jo poznamo danes. Če se do 5. aprila 2025 ne zgodi prodaja, bi bila lahko aplikacija onemogočena za ameriške uporabnike, kar bi močno pretreslo svet družbenih omrežij. In ker vemo, da trendi hitro preskočijo ocean – je dobro, da ostanemo pozorni tudi v Sloveniji.