Narejeno z umetno inteligenco
Spotify je končno pripravljen lansirati dolgo pričakovano premium nadgradnjo, imenovano Spotify Music Pro, ki bo na voljo še letos. Ta nova storitev bo uvedla tri glavne funkcije, namenjene različnim vrstam poslušalcev: avdiofilom, superfano in DJ-jem (ali gostiteljem zabav).
Čeprav Spotify še ni uradno potrdil vseh podrobnosti, poročila kažejo, da bo ta dodatek stal 6 $ več na mesec poleg vaše obstoječe naročnine. To pomeni, da če ste na standardnem individualnem načrtu za 11,99 $/mesec, se bo vaš skupni znesek povečal na 17,99 $/mesec, če se odločite za nadgradnjo.
Kaj torej dobite za ta dodaten denar? Poglejmo podrobneje.
Lossless avdio za avdiofile
Najbolj vznemirljiva funkcija Spotify Music Pro je predvajanje lossless avdia. To je bilo dolgo pričakovano, saj je Spotify prvič napovedal Spotify HiFi že leta 2021, obljubljajoč CD-kakovost zvoka. Po letih tišine se ta funkcija ni uresničila, medtem ko so konkurenti, kot so Apple Music, Tidal in Amazon Music Unlimited, uvedli lossless pretakanje brez dodatnih stroškov.
Zdaj, leta 2025, je Spotify končno pripravljen ponuditi lossless avdio – vendar to ne bo brezplačno. Verjetno boste morali naročiti Spotify Music Pro, da boste imeli dostop do teh visokokakovostnih datotek. Za večino običajnih poslušalcev prehod iz standardne Spotifyjeve lossy kompresije na lossless avdio ne bo očiten – še posebej, če uporabljate Bluetooth slušalke. Po drugi strani pa, če imate kakovostne žične slušalke ali zvočnike in vam je mar za najboljšo kakovost zvoka, bi bila nadgradnja morda vredna.
Superfani dobijo zagotovljen zgodnji dostop do vstopnic
Druga glavna funkcija v Spotify Music Pro je namenjena zagrizenim glasbenim oboževalcem. Trenutno Spotify že ponuja predprodajo koncertnih vstopnic, vendar je tu ulov: da se kvalificirate, morate aktivno slediti in pretakati izvajalca. Novi dodatek Music Pro bo po poročilih zagotavljal zgodnji dostop do vstopnic, tudi če izvajalca ne poslušate nenehno.
Natančni mehanizmi te funkcije še niso potrjeni, vendar če so poročila točna, bi to lahko pomenilo:
- Več možnosti za pridobitev vstopnic pred preprodajalci
- Ni potrebe po dokazovanju, da ste izvajalca pretakali tedne
- Potencialno boljše cene vstopnic (odvisno od dogodka)
Ta zadnja točka je morda želja, vendar upajmo, da bo Spotify olajšal (in pocenil) resničnim oboževalcem obiskovanje živih nastopov.
DJ-miksanje za gostitelje zabav
Tretja funkcija Spotify Music Pro je namenjena DJ-jem, gostiteljem zabav in tistim, ki so zadolženi za glasbo. Čeprav nimamo uradnih podrobnosti, govorice kažejo, da bi lahko Spotify uvedel orodja za miksanje, ki jih poganja umetna inteligenca, kar bi omogočilo bolj gladke prehode med pesmimi.
Zaključek
Spotify Music Pro obljublja, da bo prinesel vrsto funkcij, ki bodo izboljšale izkušnjo poslušanja za različne vrste uporabnikov. Čeprav bo to pomenilo dodatne stroške, bi lahko za tiste, ki cenijo višjo kakovost zvoka, ekskluziven dostop do vstopnic in napredna orodja za miksanje, ta nadgradnja predstavljala vredno naložbo.