Elon Musk je s prejšnjim tednom prevzel Twitter, s tem pa, kot je bilo napovedano že prej, sledijo številne spremembe. Ena od večjih je tudi plačljiva “modra kljukica”, s katero se izkazuje pristnost uporabniškega računa.
Modro kljukico je družbeno omrežje Twitter uvedlo leta 2009, ta se prikaže ob imenu uporabnikov in jo imajo predvsem znane osebnosti in organizacije. Modra kljukica uporabnikom sporoča, da gre za preverjenega (verificiranega) uporabnika. Twitter je bil pred tem deležen številnih obtožb, da ne ukrepa dovolj za preprečevanje lažnih računov.
Vsi, ki bodo želeli obdržati modro kljukico, bodo morali plačati 8 dolarjev na mesec. “Moč ljudem! Modra za osem dolarjev na mesec” je na Twitterju zapisal Musk, trenutno metodo preverjanja verefikacije pa je označil za “sistem gospodarjev in kmetov”. Dodal je še, da je sprememba nujna za odpravo goljufij.
Dosedanja metoda preverjanja uporabnikov za pridobitev modre kljukice je vključevala spletni obrazec za prijavo in je bila v prvi vrsti rezervirana za tiste, katerih identitete so bile tarča lažnega izdajanja, v to sodijo politiki, novinarji in znane osebnosti. Kot je znano, bo plačljiva modra kljukica poleg verifikacije omogočala prednost pri odgovorih in iskanju uporabnikov, hkrati pa se jim bo prikazovalo polovico manj oglasov.
V kolikor omenjena sprememba stopi v veljavo, bo Twitter prvo večje ameriško družabno omrežje, ki za status preverjenega (verificiranega) uporabnika zahteva plačilo. Kritiki sicer menijo, da bi lahko napovedana sprememba otežila prepoznavanje zanesljivih virov na družbenem omrežju.